نحوه نوشتن قولنامه (مبایعه نامه)

نحوه نوشتن قولنامه مبایعه نامه خودرو ماشین اتومبیل

نحوه نوشتن قول‌نامه یا همان مبایعه نامه خودرو یکی از سوالات پرتکرار شما عزیزان است. همین موضوع باعث شد تا در این پست درمورد نکات مهم و آموزشی نوشتن قولنامه ماشین یا همان مبایعه نامه خودرو با شما صحبت کنیم. همچنین از تعیین مبلغ بیعانه و مراجعه کردن به دفاتر اسناد رسمی برای انتقال سند بگوییم. پس با ما همراه باشید.

امتیاز دهید:
5/5
نحوه نوشتن قولنامه ماشین مبایعه نامه خودرو

قولنامه چیست؟

قولنامه یک سند است که بین خریدار و فروشنده تنظیم می‌شود. این سند از ابتدای معامله با توافق خریدار و فروشنده مکتوب می‌شود. بنابراین قولنامه از ابتدا تا انتهای نقل و انتقال وجه و انتقال سند و تحویل خودرو مورد توافق طرفین است. نام دیگر قولنامه مبایعه نامه است. در همین راستا ما نمونه یک قولنامه مناسب را برای شما قرار داده‌ایم که  می‌توانید ملاحظه بفرمایید. یک مبایعه‌نامه خوب نباید یک طرفه به نفع فروشنده باشد یا خریدار. دراینصورت است که یک قولنامه با انصاف، درست و قانونی تنظیم می‌شود. این سند باید در ۲ نسخه بصورت یکجا نوشته شود و هر کدام یک حکم داشته باشند. در قولنامه باید به درستی تمام موارد و نحوه معامله را بصورت مکتوب ذکر کند. 

در نوشتن قولنامه ماشین چه نکاتی مهم است؟

ما با تجربه حرفه‌ای و دیرینه در این زمینه می‌خواهیم چند نکته مهم به شما عزیزان بگوییم که ارزش حقوقی بالایی دارد. لذا حتما توجه کنید:

۱- قبل از مکتوب کردن قولنامه حتما تمام مدارک اتومبیل را بصورت دقیق رویت کنید و مطابقت قرار دهید. مشخصات برگه سبز خودرو با مشخصات حک شده روی اتومبیل باید کاملا مطابق باشند. کم و کاست مدارک اتومبیل از طرف فروشنده باید تا قبل از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی کامل گردد.

۲- حضور فروشنده حقیقی که سند اتومبیل به نام ایشان است ضروری است. درغیراینصورت باید وکالت‌نامه معتبر مورد تایید دفاتر ثبت اسناد رسمی (دفتر خانه) باشد. حضور حقیقی و فیزیکی شخصی خریدار با مدرک شناسایی معتبر مانند کارت ملی الزامی است. بخاطر داشته باشید حتما قبل از نوشتن قولنامه کارت شناسایی خریدار را چک بفرمایید.

۳- تعیین و پرداخت مبلغ بیعانه قبل از مکتوب کردن قولنامه و پرداخت مبلغ هنگام تنظیم مبایعه‌نامه ضروری است. تا زمان پرداخت نکردن بیعانه از طرف خریدار مبایعه نامه مکتوب شده از نظر حقوقی از ارزش ساقط می‌باشد.

۴- مکتوب کردن مبلغ نهایی اتومبیل ضروری است که بر اساس آن، انتقال سند مالکیت خودرو و تحویل دادن آن مشخص می‌شود.

۵- انتقال اتومبیل تصادفی به مراکز تعویض پلاک امکان پذیر نیست. لذا طبق قانون، ماشین تصادفی تا زمان بازسازی نشده چه از نظر ظاهری و چه سلامت مجوز تعویض پلاک را نمی‌گیرید. اتومبیل‌های تصادفی بصورت وکالتی در دفترخانه‌ها انتقال داده می‌شوند. قبل از انتقال سند باید از طرف خریدار تسویه حساب کامل شود. تمامی مبلغ باقی مانده بصورت چک بانکی (چک رمزدار) یا حواله بانکی کارت به کارت می‌شود.

۶- تمامی مالکان و فروشندگان اتومبیل تصادفی از زمانی که تصمیم به فروش ماشین خود می‌گیرند، باید به فکر پلاک خود باشند که روی ماشین نصب است. بنابراین به هیچ وجه نسبت به این موضوع بی‌خیال نباشند. چراکه مالک اتومبیل تصادفی سرتایم و مدت زمانی که خریدار ماشین می‌تواند به تعویض پلاک برای انتقال و فک پلاک مراجعه کند گفت‌وگو کند و به نتیجه برسد. به خاطر داشته باشید زمانیکه خواستید ماشین تصادفی خود را بفروشید در دفترخانه مدت معلومی را در وکالت‌نامه قید کنید.

۷- اگر می‌خواهید بعد از معامله اتومبیل از نظر پلاک شخصی که به نام شما (فروشنده) است، استرس و نگرانی نداشته باشید، حتما بطور مکتوب در قول‌نامه تاریخ تحویل اتومبیل و ساعت دقیق که خودرو تصادفی را به خریدار تحویل می‌دهید در قولنامه قید کنید. 

سخن پایانی

به خاطر بسپرید یک قول‌نامه خوب و مناسب که از نظر حقوقی و قانونی مورد تایید است شامل موارد مهمی می‌شود. به طور مثال شماره سربرگ، مهر و امضا به همراه اثر انگشت و آدرس دقیق و در آخر امضا ۲ شاهد عینی که از معامله مطلع هستند. کارشناسان ما با تجربه دیرینه و حرفه‌ای در زمینه خرید و فروش خودروهای تصادفی با صداقت و مهارت کامل در کنار شما هستند. هدف ما بیان اطلاعات ضروری و کاربردی است که در کمال صداقت به شما کمک کنیم. در این بازار افراد سودجو و کلاهبردار زیادی هستند. بنابراین قبل از معامله بصورت کامل تمام جوانب گفته شده در سایت عابدینی-تصادفی را درنظر بگیرید و درصورت تمایل از مشاوره و خدمات ما استفاده کنید. امیدواریم معامله خوبی را تجربه کنید.

راه‌های ارتباطی:

فروش ماشین تصادفی تهران

آدرس

تهران- خیابان آزادی- نرسیده به میدان آزادی-خیابان کوی نور- گاراژ اتوکار عابدینی

تلفن مجموعه

۶۶۰۹۹۸۹۶

تلفن و واتساپ

09125453455

ساعت کاری

9 صبح - 8 شب

مسیریابی از طریق گوگل مپ

Scroll to top