آیا خودروهای مزایده ای برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

سال‌هاست خودروسازها، خودروهای مزایده‌ای رو برای فروش میذارند. خودروهایی که مثل خودروهای صفر بازار هستند ولی مدت‌هاست که از کارخانه خارج نشدند و معمولا مشکلاتی دارند. این مشکلات داخل کارخانه به وجود اومدند یا بعد از ترخیص از کارخانه در حمل ونقل اتفاقی براشون رخ داده است. مثلا از پشت کامیونهای حمل کننده واژگون شدند. به عبارتی  خودوهای صفر تصادفی و چپی محسوب میشوند. در ادامه به بررسی بیشتر ین موضوع می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

امتیاز دهید:
5/5

مشکلات خودروهای مزایده‌ای

همانطور که در ابتدا گفتیم، خودروهای مزایده‌ای مثل خودروهای صفر هستند که براشون مشکلاتی پیش اومده. خیلی از اوقات این خودروها موقع حمل و نقل واژگون شدند. این مورد در کشور ما زیاد رخ میدهد،خودروهای سازمان‌های خصوصی و دولتی مختلف مثل بیمه و خودروهایی که توسط امداد خودرو در مزایده قرار داده میشوند. بیشترین میزان مزایده خودرو توسط ایران خودرو و سایپا به فروش میروند

نکات مهم قبل از خرید خودروهای مزایده‌ای

در هنگام خرید خودروهای مزایده ای ریسک های زیادی وجود دارد، قبل از شرکت در مزایده تحقیق کنید و اطلاعات کسب کنید، درمورد این مدل ماشینها باید با اطلاعاتی که قبلا کسب کنید و شرکت کنید. این نکات شامل مشکلات خودرو، تعمیر و بازسازی و مهمتر از همه قیمت ماشین است، معمولا این خودروها قیمت مناسبی دارند، در مزایده قیمت‌ها پایین تر از بازار اعلام میشوند تا مشتریان به خرید این اتومبیل‌ها ترغیب بشوند ،برای همین تقاضای زیادی برای این مدل ماشین‌ها وجود دارد،

مزایای خودروهای مزایده‌ای

شرکت کردن در اکثر مزایده ها برای عموم ازاد است بنابراین یکی از مزایای مهم این است که شما هنگام خرید خودروهای مزایده‌ای، اطلاعات و تجربه های خوبی جهت معامله و قیمت خودروها کسب می‌کنید. اگر هدف شما از شرکت در مزایده سرمایه گذاری است و اگر شما در صنف تعمیرکاران خودرو  نیستید به سراق خودروهایی با ایراد کوچک بروید، شرکت کردن در مزایده سرمایه کمتری صرف میشود و توانایی اکثر مردم در شرکت در مزایده را دارند، افرادی که میخواهند در مزایده شرکت های خودرو ساز شرکت کنند موظف به پرداخت وجه نقد از یک میلیون تا پنج میلیون برای شرکت در مزایده هستند،

شرکت در مزایده برندهای خودرو ساز چگونه است؟خودروهای بدون گارانتی چیست؟

برخی از مزایده های خودرو برای هر کسی که سرمایه کافی دارد میتواند ثبت نام کند، و ازاد است، فروش از طریق مزایده از گذشته یکی از راه های محبوب برای خرید و فروش کالا ها به ویژه خودرو بوده است،خرید خودرو مزایده ای گاهی اوقات بسیار ارزان تر از کمپانی قیمت میخورد اما در عین حال با ریسک بالیی دارد وحتما بایک کارشناس خبره شرکت کنید،در زمانهای گذشته مزایده به صورت حضوری انجام داده میشد،و شرکت کنندگان حتما باید در محل مزایده حضور پیدا میکردند،اما با گذشت زمان و پیشرفت تغییراتی ایجاد شد، مزایده ها با روش هایی اجرا میشوند مزایده خصوصی و مزایده عمومی،مزایده های دولتی،و مزایده های انلاین.

 

🟢مزایده خصوصی:
این نوع مزایده از طرف شرکتهای خودروساز صورت میگیرد و فقط نمایندگی های زیر مجموعه خود میتوانند در ان شرکت کنند و برای عموم مردم ازاد نیست، و سند این خودرو ها مستقیم از شرکت خودرو ساز به خریداران در نمایندگی انتقال داده میشود.

🟢مزایده عمومی؛
این مدل مزایده ها از طرف شرکت های خودرو ساز و شرکت های مختلف بیمه برگزار میشود، در این مزایده اکثر خودروها تصادفی میباشد، ویا دارای نقص هستند، البته ناگفته نماند که شرکتهای مختلف در کشور مانند شرکتهای هواپیمایی و…ماشین های سالم و کارکرده خود را هم در مزایده بفروش میرسانند. در این بین خودروهایی که بعد از تصادف بازسازی شده اند یافته میشوند، این مزایده برای عموم مردم ازاد است.

🟢مزایده های دولتی:
این مدل مزایده ها توسط ارگانهای دولتی مانند: گمرگ و قوه قضائیه و سایر اماکن دولتی برگزار میشود، انها برای فروش وسایل نقلیه قدیمی و بلا استفاده مانند اتومبیل و کامیون و… در بین این مزایده ماشین های توقیف شده هم وجود دارد،
در برخی موارد نیروی انتظامی و سایر ارگانهای دولتی
برای قدیمی شدن ناوگان حمل ونقل خود ماشین ها را از طریق مزایده بفروش میرسانند که خودروی نو جایگزین کنند،

🟢مزایده های انلاین
این مدل مزایده خودرو در حال حاضر طرفداران زیادی دارد، یکی از راحت ترین راههای خرید خودرو بدون نیاز به حضور داشتن در ان مکان میتوان شرکت کرد، شرکت کنندگان باید ابتدا در سایت ثبت نام کنند و هر کدام از ماشین ها ی موجود توضیحاتی را دارند و خریداران به همین اکتفا میکنند، مزایده خودرو به حدی در چند سال اخیر محبوب شده که چند وبسایت برای مزایده انلاین وجود دارد، مزایای این مزایده این است که خودروهای موجود قیمتشان از خودروهای داخل بازار خیلی کمتر است و میتوان خودروهای به روز و جدید و خودروهای سالم و بدون ایراد پیدا کرد ،اگر بدنبال خودروهای قدیمی و کلکسونی هستید میتوانید در این مزایده پیدا کنید.

سخن اخر :همه چیز در مورد خودروهای مزایده ای

خرید خودروی مزایده ای در حال حاضر تنها راه مستقیم و بدون معطلی از خودرو سازهای کشور است،البته این را بدانید قیمت خودروهای مزایده ای قیمتهای مصوب شرکت های خودرو ساز نیست قیمت این خودرو ها طبق نظر کارشناس ها گذاشته میشود،قیمتها نزدیک به قیمت بازار فعلی میباشد، خرید این خودروها به صرفه است،در بین این خودروها میتوان گزینه خوبی پیدا کرد، خودرویی با اسیب جزئی بدنه ویا نقص در یکی از ابشن ها، به طور مثال؛: خودرو های صفر کیلومتر در پارکینگ های بدون سقف نگه داری میشوند و طوفان شن باعث اسیب دیدگی جزئی رنگ و بدنه خودرو های تازه تولید شده میشود، این مدل خودروها برای خیلی از مردم مطلوب است شما میتوانید در مزایده ها با قیمت پایین تر از بازار بخرید.

در اخر بهتراست بدانید؛ یکی از شروط خروج خودروهای مزایده ای از تملیک خودروسازان تعمیر و برطرف کردن تمامی ایراد ها و نواقص خودرو است ، یعنی خودرویی که در مزایده برنده میشوید به شرط تعویض پلاک در مدت زمان معلوم سند واگذار میشود هیچ وقت به فکر برنده شدن در مزایده و اوراق کردن این خودروها نباشید، و استفاده از قطعاتش امکان پذیر نیست، این خودروها باید صد در صد تعمیر شود و به تعویض پلاک برده شود.

راه‌های ارتباطی:

فروش ماشین تصادفی تهران

آدرس

تهران- خیابان آزادی- نرسیده به میدان آزادی-خیابان کوی نور- گاراژ اتوکار عابدینی

تلفن مجموعه

۶۶۰۹۹۸۹۶

تلفن و واتساپ

09125453455

ساعت کاری

9 صبح - 8 شب

مسیریابی از طریق گوگل مپ

Scroll to top