بهترین ماشین های ایرانی از نظر کیفیت کدام خودروها هستند

اگر قصد خرید خودروایرانی دارید،اما نمی دانید بین خودروهای موجود در بازار کدام یک بهترین هستند مطالبی را در این زمینه شرح داده ایم که خرید رضایت بخشی داشته باشید.
صنعت خودرو سازی در ایران از دهه ۴۰ شمسی شروع به کار کرده است و هم اکنون بعد از صنعت نفت دومین صنعت بزرگ کشورمان محسوب میشود. خودروسازی در ایران در انحصار ۲ برند
«ایران خودرو» و «سایپا» است که برای تولید خودروهای مختلف باهم رقابت میکنند. اما به دلیل وجود تحریم های فراوان و مدریت درست متاسفانه در این صنعت کمتر شاهد تولید خودروی ایرانی با کیفیت هستیم. به دلیل افزایش بیش از حد قیمت ارز و محدود شدن سرمایه نقدی مردم بسیاری از افراد بودجه کافی برای خرید خودرو های خارجی و حتی صفر کیلومتر را ندارند. وباید از بین خودرو های تولید داخل یکی را انتخاب کنند. این روزها با توجه به قیمت بالای خودرو افراد بسیاری به خرید خودروی کارکرده روی اورده اند. با توجه به این که قیمت خودرو های کارکرده از خودرو صفر کیلومتر پایین تر است.و بعضی افراد توان خرید خودرو صفر را ندارند و ترجیح می‌دهند خودروی کارکرده خریداری کنند.تمام افراد جامعه سلیقه متفاوتی در نگهداری خودرو و رانندگی دارند و شما هرگز نمی دانید مالک قبلی چه میزان در حفظ و نگهداری اتومبیل کوشا بوده است به همین دلیل هنگام خرید خودروی کارکرده باید اطلاعاتی را به دست اورید.

امتیاز دهید:
5/5

نکات مهم هنگام خرید خودرو

برای انتخاب یک اتومبیل خوب و با کیفیت باید معیارهایی را در نظر داشت که ما چند مورد را ذکر می‌کنیم:

۱- فضای کافی داخل کابین و صندوق
۲- مصرف سوخت پایین
۳-ایمنی و استحکام بدنه
۴-توان فنی مناسب و دردسترس بودن قطعات

مهم ترین فاکتور که باید برای خرید خودرو های داخلی درنظر داشت چیست؟

مهم ترین موردی که باید برای خرید در نظر داشت خودروی با کیفیت و ایمنی بالا است. یکی از خصوصیات خودروی ایمن داشتن بدنه مستحکم و مقاوم است که در حوادث احتمالی مقاوم باشد. سطح ایمنی خودروهای ایرانی خیلی بالا نیست و معمولا افراد برای خرید خودرو خیلی به میزان ایمنی خودرو توجهی نمیکنند. اکثر افراد جامعه به سمت خودروهایی که از نظر ظاهری دارای زیبایی و اپشن هستند میروند و خریدار خودروهای چشم گیر هستند. به طور مثال :در این مورد نظر برخی از مردم و مشتری ها را جویا شدیم که بین خودروی H30 کراس و رنو ساندرو کدام را خریداری میکنند؟ بیشتر تمایل به خرید H30 کراس را داشتند در حالی که ایمنیو کیفیت فنی رنو ساندرو خیلی بالاتر از H30 کراس است ولی از نظر ظاهر H30کراس چشم گیر تر است

باکیفیت‌ترین خودروهای داخلی

در این قسمت با کیفیت و ایمن ترین خودرو های داخلی را بر اساس معیار های شرکت بازرسی کیفیت واستاندار ایران به شما معرفی میکنیم. اگاهی نسبت به میزان کیفیت خودرو یکی از مهمترین معیار هایی است که قطعا خریداران خودرو در صورت دسترسی داشتن به یک منبع اگاه و قابل اطمینان به ان توجه میکنند. در کشور ما شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران وظیفه ی بازرسی کیفی خودروهای داخلی وهمچنین مقایسه کیفی خودروهای مونتاژ چینی به منظور شناسایی خودروهای داخلی را بر عهده دارد. شرکت بازرسی بر اساس یه سری معیارها و قانون ها از پیش تعریف شده و استاندار های مشخص شده کیفیت خودرو های تولیدی را بررسی میکند و در نتیجه با تأیید شدن کیفیت ماشین های تولید شده خودروسازان از یک ستاره تا پنچ ستاره نمره میدهند و به صورت عمومی اطلاع میدهند. متاسفانه این شرکت فقط خودروهای صفر کیلومتر را مورد سنجش قرار میدهند.

تارا

۱- تارا «ایران خودرو» سدان تارای ایران خودرو به تازگی وارد بازار شده و به دلیل شباهت شاسی تارا با پژو۳۰۱ میتوان جزو ایمن ترین خودرو های ایرانی نام برد . ۳ستاره ایمنی در سال۲۰۱۴ از شرکت معتبر اروپایی یورو انکپ بدست اورده و نمره ۷۶ از ۱۰۰ برایحفظ کودکان و ۷۳ از ۱۰۰ برای حفظ امنیت سرنشینان بزرگسال دارا میباشد.. ضمن اینکه دارای ۴ کیسه هوا در قسمت داشبورد و صندلی ها و و سیستم کنترل مناسب و به ترمز دیسکی چرخ های عقب مجهز میباشد تا ایمنی قابل قبولی برا سرنشین ها به وجود اورد بنابر این تارا یکی از اتومبیل های ایرانی از نظر امنیت میباشد.

تندر ۹۰

بخش دوم اختصاص دارد به خانواده پارس خودرو نظیر تندر ۹۰ و هم مجموعه های ان مانند پارس تندر. شرکت پارس خودرو زیر مجموعه هایی دارد نظیر تندر۹۰ که توانسته با محصولات هم رده خودد از نظر امنیت رقابت کند. و توانسته است ایمنی بالاتری نسبت به خودروهای هم رده خود داشته باشد
ال۹۰ توانسته است در ازمون شرکت یوروانکپ ۳ ستاره ایمنی و نمره ۷۱ از ۱۰۰ برای حفظ سرنشینان بزرگسال ونمره ۷۳ از ۱۰۰ برای حفظ امنیت کودکان بدست بیاورد. این در حالی است که خودروهای هم رده تندر ۹۰ نظیر پژو پارس، سمند نمیتوانند چنین رتبه ای در ازمون سخت یوروانکپ کسب کنند . خودرو ال۹۰ لقب محکم ترین بدنه ماشین ایرانی را نیز به خودش اختصاص داده است.

ساندرو

شرکت پارس خودرو از سال۹۴ اتومبیل ساندرو را وارد بازار کرده است.ای خودرو از نظر بدنه شباهت زیادی با تندر۹۰ دارد.در ساخت بدنه ساندرو از الیاژ بسیار با کیفیت استفاده شده است.که این موضوع کیفیت ان را چند برابر کرده است. اگر به دنبال محکم ترین بدنه خودرو ایرانی هستید رنو ساندرو را به شما پیشنهاد میکنیم به علاوه این که از قطعات و لوازم با کیفیت تولید شده است و سواری بسیار عالی دارد. این خودرو نشان ۴ستاره ایمنی از شرکت یوروانکپ کسب کرده است.ایمنی رنو ساندرو باوجود کیسه های هوا و ترمز تقویت شده بهتر شده است.

شاهین

شاهین با امنیت ترین و محکم ترین بدنه را در خودرو های سایپا دارا میباشد همه ما میدانیم مهم ترین عیب تولیدات سایپا ضعف در ایمنی است.به همین دلیل وقتی صحبت از بدنه اتومبیل های ایرانی میباشد، کمتر کسی سمت خودروهای سایپا میرود. خودرو شاهین یکی از خودروهای ساخت شرکت سایپا میباشد که از نظر بدنه استحکام خوبی دارد و توانسته در تست ایمنی از شرکت یورو انکپ نشان ۳ستاره را دریافت کند. در حین حادثه وتصادف یا واژگون شدن ،بخش زیادی از ضربه وارد کابین نخواهد شد و بدنه مستحکم خودرو شدت ضربه وارده را میگیرد.به همین علت میزان اسیب وارد شده به سرنشینان بسیار کمتر خواهد بود.

بررسی تعدادی از خودروها داخلی از نظر کیفیت و زیبایی

در بحث زیبایی خودروهای داخلی نمیتوان به ماشین خاصی اشاره کرد. با پیشرفت چشم گیر شرکت های خودرو سازی خودروهای گوناگونی تولید شده که سلیقه ی افراد مختلف جامعه را دارا هستند. خرید و انتخاب اتومبیل در اقشار مختلف جامعه یکسان نیست و از نظر هر شخصی هر خودرویی زیبایی خاص خودش را دارد. و زیبایی هر خودرو بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد. با گذشت زمان و پیشرفت شرکت های خودرو سازی محصولات داخلی کشور نسبت به گذشته از نظر زیبایی و طراحی داخلی و خارجی کابین پیشرفت چشم گیری داشته اند. اما میشود چندین فاکتورهای عمومی و سلیقه هایی که به هم نزدیک هستند را ملاک قرار داد و خودروهایی که از نظر افراد جامعه زیبا هستن را انتخاب کرد. مورد دیگری که میتوان در خرید خودرو یاری گرفت کسانی هستند که خودرو مد نظر شما را استفاده کردند. باید بدانیم که زیبایی هر خودرو را باید نسبت به قیمتی که دارد می توان بررسی کرد.

با ورود خودروهای چینی در کشورمان شاهد محبوبیت برخی از خودروهای چینی هستیم. و از طرفی دید خوبی نسبت به خودروهای تولید داخل وجود ندارد یکی از مشکلات مهم که خودروساز های داخلی را در این سال های اخیر به زحمت انداخته تحریم ها است که کار را برای واردات قطعات خودرو توسط خودروساز ها سخت و گاهی نا ممکن کرده است. در زمان کوتاهی که قیمت خودروها با روندی کاملا غیر منطقی و نجومی رو به افزایش است با این حال هنوز برخی از محصولات ایران خودرو،سایپا و پارس خودرو و دیگر شرکت های خودرو ساز کشورمان ارزش خریداری کردند دارند و از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند. به طور کلی کیفیت خودرو یعنی : قدرت،سرعت امنیت و سواری که خودرو با کیفیت در طول مسیر به سرنشینان میدهد. اغلب ما ایرانی ها به مسافرت رفتن و رانندگی در جاده ها علاقه داریم و این کار شرایط تست خودرو را فراهم میکند. ما تجربه ای که در این چندین سال اخیر در امر خدمات اتومبیل،تعمیرگاهی و خرید وفروش اتومبیل کارکرده و تصادفی کسب کرده ایم تعدادی از اتومبیل هایی که از نظر کیفیت و زیبایی امار بالایی در خرید و فروش دارند را شرح داده و بررسی میکنیم.

دنا

دنا دومین خودروی ملی میباشد. دنا یکی از بهترین خودروهای با کیفیت ایرانی میباشد.شرکت ایران خودرو از سال ۱۳۸۸ برای تولید دنا برنامه ریزی کرده بود و قرار بود جایگزین سمند در تولید شود.  اولین سری دنا معمولی از سال ۱۳۹۳ وارد بازار شد. سری اول تولید شده این خودرو معایب و مشکلات زیادی داشت.و ایران خودرو با گذشت زمان تا حدودی معایب این خودرو را برطرف کرد. وجود نا هماهنگی در موتور و گیربکس که باعث ضعیف بودن شتاب خودرو میشود. صندلی های نا مناسب و فضای دید راننده که ستون جلو سمت چپ باعث دید نا مناسب  راننده میشود .با وجود برخی مشکلات در دنا معمولی  شرکت ایران خودرو تصمیم به ارتقاع دادن این خودرو ملی گرفت و شروع به طراحی و تولید دنا پلاس و  دنا توربو پلاس کرد.

دنا پلاس

دنا پلاس نسخه فیس لیفت شده دنا معمولی میباشد که تولید ان از اواخر سال ۱۳۹۵ اغاز شد. این خودرو در ابتدای تولید امکانات رفاهی و  اپشن هایی مانند مسیر یاب و… دارا بودند که  حذف شدند. این خودرو از نظر ظاهری تغییرات قابل قبولی داشته و با چهره مدرن تر و جذاب تر وارد بازار ضده است.خطوطی که روی بدنه دنا پلاس طراحی شده باعث حجیم تر شدن خودرو شده که چشم گیر است. این خودرو با ۶کیسه هوا و نشان ۴ستاره ایمنی خودروی مطمئنی به شمار میرود.وجود سیستم  ایمو بلایزر پیشرفته این خودرو را از نظر سرقت امن کرده. دنا پلاس بدون ضعف هم نیست عایق بندی داخل داخل کابین و موتور باعث شده داخل خودرو گرما و همچنین صدا داشته باشد. از ابتدای ورود به بازار کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از نظر کیفیت و زیبایی و چه از نظر فراوان بودن قطعات یدکی پر فروش ترین خودرو داخلی است..

دنا پلاس توربو دنده ای و اتوماتیک

دنا پلاس در سه تیپ تولید میشود و باهمان  موتور Ef7 تولید میشود.دنا پلاس دنده ای،دنا پلاس توربو دنده ای و کاملترین نسخه دنا . دناپلاس توربو اتوماتیک میباشد.. دنا پلاس توربو دنده ای و دستی تفاوت های زیادی دارند که مهمترین انها  هر دو مدل دنا پلاس توربو و معمولی   (((دنده ای))) دارای گیربکس ۵ سرعته دستی میباشد. و دارای ۴ ایربگ میباشد و دنا پلاس توربو اتوماتیک داری گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته میباشد. و دارای ایربگ ها جانبی (۶ایربگ) میباشد. جعبه فرمان مدل های معمولی و توربو دنده ای هیدرولیک است و جعبه فرمان دنا پلاس توربو . برقی میباشد و جعبه دنده ای دو حالته دارد . یعنی حالت ((اسپرت)) و ((زمستانی) را در اختیار راننده میگذارد. این خودرو نسبت به مدل دنده ای خود از نظر طراحی داخل کابین و اپشن ها فرق زیادی دارد.

🟢برای اگاهی بیشتر شما چند تفاوت دنا پلاس توربو  اتوماتیک با مدل دنده ای را مثال میزنیم:

🟢۱-تغییر و قوی ترشدن  پولوس ها برای مطابقت دادن به گیربکس اتوماتیک

🟢۲-اضافه کردن توربین انتقال روغن داخل گیربکس برای انتقال نرم گشتاور موتور

🟢۳-تنظیم موتور و گیربکس بر اساس شرایط، اقلیمی وبومی ایران و سوخت داخل کشور

🟢۴-سامانه کنترل هوشمند تعویض دنده دارای مدل های :کروز،اسپرت و برقی

🟢۵- افزودن سیستم کنترل دمای گیربکس برای بالا نرفتن وکنترل دمای گیربکس

دنا پلاس توربو اتوماتیک در خودروهای ایرانی ارزش خرید دارد، دنا پلاس توربو از خودروهای هم ردیف خود در بازار برتر است وتوانسته از طرف بازرسی کیفیت و استاندارد ۵ ستاره را دریافت کند و همچنین استاندارد یورو۵ را دریافت کرده است.

سراتو سایپا

سراتو مونتاژ  شده توسط سایپا در واقع محصول  کره ای بوده که برای اولین بار درسال ۲۰۰۳ توسط شرکت کیا موتورز روانه بازار شد.  سراتو وارداتی در حین ورود به بازار کشورمان با استقبال زیاد مردم روبروشد. بنابراین شرکت سایپا تصمیم گرفت از سال۲۰۱۴ این خودرو را منتاژ کند. این خودرو هم مانند دنا ۳ نسخه ایرانی دارد. سراتو دنده ای،سراتو اتوماتیک و سراتو اپشنال اتوماتیک.  سراتو سایپایی در ایران مونتاژ شده،اما نکته مهم این است که زیر نظر کمپانی اصلی خود کیاموتورز در کشورمان تولید شده . سراتو سایپا اگر چه با نسخه وارداتی خود فرق دارد. ولی توانسته از نظر کیفیت و امنیت ۴ ستاره ی ایمنی استاندارد جهانی و از شرکت اروپایی یورو انکپ ۴ ستاره کیفیت دریافت کند. سراتو سایپا با نسخه اصلی خود فرق دارد وادارای اپشن های کمتری میباشد با این حال جزو خودروهای با کیفیت قرار دارد.سراتو سایپا ۲ ایربگ راننده و سرنشین جلو دارد و نکته مهم دیگر نداشتن ترمز Esp وترمزهای دیسکی عقب که برای همچنین خودرویی با این قیمت عجیب است. سراتو سایپا هم مانند دیگر خودروهای تولید داخل معایبی دارد. یکی از ایراداتی که این خودرو دارد: صدای برخورد  لاستیک ها  به سطح زمین است که به راحتی به داخل کابین نفوذ میکند. این ایراد در تمام خودروهای داخلی به خاطر تایر های نا مناسب وجود دارد ولی در سراتو به دلیل سطح  ارتفاع پایین این خودرو میباشد. این مورد باعث ضعف سیستم تعلیق میشود و نداشتن هندلینگ مناسب  باعث میشود سرنشینان در مسیرهای طولانی و حتی در مسافرت های شهری به این خودرو  انقاد خواهند کرد .

برلیانس H330

برلیانس H330 یکی از خودروهای است که با توجه به قیمتش از خودروهای هم رده خود با کیفیت وزیبایی بیشتری برخوردار است. این خودرو از اواخر سال۱۳۹۳ طی دونسخه اتوماتیک‌ و دنده ای توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ شد و از سال۱۳۹۴ به بازار کشورمان عرضه شد. شرکت پارس H330 را در ابتدا با موتور ۱.۵ لیتری مونتاژ و در بازار عرضه کرد و در سال ۱۳۹۷ با تیپ جدید با موتور۱.۶۵ لیتری و گیربکس قوی تر در کنار نسخه ۱.۵ لیتری تولید کرد. یکی از مزیت های این خودرو این است که شرکت پارس خودرو H330 را با شرایط اب و هوا کشورمان تولید کرده و با گرفتن استاندارد الایندگی یورو۵ روانه بازار شد. یکی از ویژگی های مثبت این خودرو وجود زنجیر تایم است که دیگر نگران پاره شدن تسمه تایم نباشید. از اوایل سال۱۳۹۷ جعبه دنده ی این خودرو قویتر شد که سبب شد شتاب ان ۲۰ درصد افزایش یابد. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این خودرو میتوان به ترمز های EBD و دیسک چار چرخ اشاره کرد. این خودرو هم مانند سدان های هم رده خود در تیپ معمولی نسبت به اتوماتیک از اپشن های کمتری نظیر  ترمز دیسکی چرخ های عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید،سانروف و دیگر اپشن ها محروم است.اگر قصد خرید برلیانس H330را دارید از نظر ما بهتر است اتوماتیک این خودرو را بخرید که از تمام اپشن ها مانند :سیستم ورود بدون سوییچ با استارت دکمه ای، قابلیت تنظیم صندلی در ۸ حالت ، کلید کنترل سیستم صوتی روی غربیلک و مواردی دیگر برخوردار است.یکی دیگر از مزایای این خودرو مصرف سوخت پایین این خودرو میباشد که در هر ۱۰۰ کیلومتر۶.۵ ایتر بنزین مصرف میکند،  ودر اخر اگر میتوانید با قیمت بالای لوازم یدکی این خودرو کنار بیایید این سدان پارس خودرو گزینه خوبی خواهد بود

خانواده پژو۲۰۶ و ۲۰۷

پژو۲۰۶ همواره یکی از خودروهای محبوب ایرانی بوده است که در بین جوانان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد اگر بدنبال با کیفیت بودن بدنه خودرو و شاسی ها هستین. میتوانید پژو۲۰۶ را انتخاب کنید. ۲۰۶ در تیپ های۱،۲،۳،۴،۵،۶ عرضه میشد . تیپ ۴ این خودرو که یک خودروی فرانسوی بود با گیربکس اتوماتیک از سال ۱۳۸۴ به مدت کوتاهی روانه بازار شد. تیپ ۶ این خودرو هم تا سال ۱۳۹۱ تولید شد. این خودرو در تست تصادف شرکت یورو انکپ توانسته ۲۵ امتیاز کسب کند که برای یک خودروی ایرانی امتیاز خوبی است. پژو ۲۰۶ در این تست توانسته ۴ستاره از ۵ ستاره را بدست اورد که نشان دهنده استحکام بدنه و شاسی قوی ان است. البته لازم به ذکر است که این تست درسال های ۱۳۸۲ و۸۳  گرفته شده است و ازمایش بروزتری گرفته نشده است. پژو ۲۰۶ سالهایت روی خط تولید ایران خودرو وجود دارد اما با کیفیت ترین این خودرو که ارزش خرید دارد تیپ ۵ این محصول است.

انواع مدل پژو ۲۰۶

۲۰۶ تیپ۵ دارای مشخصات فنی بهتری نسبت به تیپ۲است. مهمترین تفاوت تیپ ۵ که این نسخه را نسبت به تیپ۲ با کیفیت تر و پرفروش تر کرده موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار در کنار این ویژگی مصرف سوخته پایین این سدان است. یکی دیگر از ویژگی های مهم این نسخه وجود ترمز دیسکی چهار چرخ میباشد. ۲۰۶ تیپ ۵ رقیب های مختلفی نظیر جکj3 ، برلیانس H220 ، و ام وی ام ۳۱۵ در بازار کشورمان دارد. ما با تجربه ای که در این چندین سال اخیر کسب کرده ایم این اطمینان را به شما میدهید ۲۰۶ تیپ۵ وتیپ۶ از تمام رقابای خود از نظر کیفیت،ایمنی به خصوص قیمت تمامی لوازم یدکی و مصرفی  تمامی رقبای   خود را شکست داده است. تا اوایل دهه ۹۰ این خودرو با قطعات فرانسوی تولید میشد با شروع تحریم ها رفته رفته کیفیت قطعات به شدت افت کرد به حدی که تا الان هر کارگاه تولیدی قطعات به خود اجازه میدهد لوازام بی کیفیت به بازار عرضه کند. البته لازم به ذکر است که هستند شرکت های معتبر قطعه ساز که زیر نظر شرکت ایران خودرو و یا مستقل فعالیت میکنند و لوازم با کیفیت تولید میکنند توصیه ما به شما این است که لوازم و قطعات یدکی و مصرفی مورد نیازتان را از نمایندگی های ایساکو و فروشگاههای معتبر خریداری کنید. تجربه ما ثابت میکند پژو ۲۰۶ مدل های قدیمی با کیفیت تر است. از خانواده۲۰۶ میتوان به ۲۰۶Sd اشاره کرد: Sd از اخرین نسخه از خانواده ۲۰۶ است که به عنوان یک خودروی خانوادگی و جادار شناخته میشود. این نسخه ۲۰۶ با پسوند Sd مخفف کلمه سدان به معنای خودرو ۴در صندوقدار در سال۱۳۸۶ در بازار کشورمان عرضه شد. در حین ورود این خودرو در بازار همواره با انتقادهایی روبروشد و بعد از گذشت مدتی با استقبال مردم روبروشد.این خودرو با تیپ هایV1,V2,V8,V9,V10,V20 روانه بازار شد. ۲۰۶ sd در مقایسه با هاچ بک خود با تقویت شدن سیستم تعلیق چرخ های عقب و اکسل . هندلینگ این خودرو بالا رفته و چسبندگی بیشتر به سطح زمین برخوردار است که باعث شده کیفیت و امینی این خودرو را افزایش دهد. این نسخه از این خودرو هم مانند دیگر خودروها ۲ نسخه پرطرف دارد.۲۰۶ V8 و V9 با گیربکس اتوماتیک  با موتور۱.۶ لیتری و گیربکس قویتر با کیفیت ترین و پر فروش ترین تیپ sd میباشد. اگر میخواهید از سواری خودرو در مسیر ومسافرت لذت ببرید این ۲نسخه در مقایسه با خودروهای هم رده ی خود گزینه ی مناسب تری است

پژو ۲۰۷

در سال۱۳۸۹ شرکت ایران خودرو برای اولین بار بعد از اعلام توقف تولید برخی از تیپ های پژو۲۰۶ صندوقدار ۲۰۷ را به عنوان جایگزین اعلام کرد و روانه بازار کرد. در ۲سال اول تولید ۲۰۷ شرکت ایران خودرو با مشکلات زیادی برای تأمین قطعات و واردات قطعات اصلی برای تولید روبرو شد .با شروع تحریم ها در سال ۱۳۹۱ تولید ۲۰۷ متوقف شد. ۲۰۷ های تولید شده در این ۳سال از امکانات کمتری برخوردار است ، ولی دارای کیفیت بالا و با قطعات اصلی فرانسوی  تولید شده است.  ایران خودرو در سال ۱۳۹۵ دوباره خط تولید این خودرو را با نام ۲۰۷i راه اندازی کرد.با اضافه شدن چندین اپشن این خودرو هم مانند ۲۰۶ مورد استقبال قرار گرفت. پژو ۲۰۷ دارای کیفیت بهتری در قسمت شاستی های جلو میباشد که تقویت شده است به طوری که در تست امنیت شرکت یورو انکپ ۴ستاره ایمنی دریافت کرده است. ۲۰۷ در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک ارائه میشود قدرت موتور این خودرو از رقبای هم رده خود بالا تر میباشد ۱۰۵ اسب بخار نیاز به یک گیربکس نسبتأ قوی است عملکرد گیربکس دستی ۲۰۷ با ۵ دنده رضایت بیشتر مردم را جلب کرده، گیربکس ۴دنده اتوماتیک ۲۰۷ ضعیف و کند است. استفاده از متریال بی کیفیت در جعبه دنده AL4 این خودرو ضعف سیستم خنک کننده دارد.

نقاط ضعف پژو ۲۰۷

چند نکته از ضعف ضعف ۲۰۷ را ذکر میکنیم : ۱- وجود صدای ناخوشایند از گیربکس ۲-وارد شدن ضربه به اتاق خودرو،هنگام تعویض دنده به ویژه دنده عقب و معکوس ۳-حساس بودن بیش از حد ساعتی داخل گیربکس  ۴-تاخیر در تعویض دنده در حالت تیپ-ترونیک ۵- گاز حرز خوردن هنگام تعویض دنده ۱به۲

  ایران خودرو در این چند سال اخیر طلاش کرده که تا حد ممکن ایراد ها و مشکلات این خودرو را برطرف کند. از سال ۱۳۹۵ ایران خودرو ۲۰۷ را فیس لیفت شده و با تغییراتی روانه بازار کرد که باعث شد این خودرو کم کم به یک خودروی پر فروش تبدیل شود تا حدی که بین خودرو های هم رده خود اول شده. ۲۰۷ خودرو ای هست که مانند دنا از شروع تولید به مرور زمان با تغییرات در کیفیت و اپشن ها پیشرفت کرده است.

پژو ۲۰۷ فرمان برقی

۲۰۷ خودرو ای هست که مانند دنا از شروع تولید به مرور زمان با تغییرات در کیفیت و اپشن ها پیشرفت کرده است.  از اواخر سال ۱۳۹۸ ایران خودرو اپشن  ((فرمان برقی)) را  روی ۲۰۷ طراحی کرد.  در ابتدای تولید ۲۰۷ با فرمان برقی برای بالابردن سطح کیفیت ۲۰۷ و جذب کردن مشتری این اپشن را روی ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک تعبیه کرد. بعد از گذشت ۱سال این اپشن را روی گیربکس دنده ای هم قرار داد، اگر خریدار ۲۰۷ مدل ۱۳۹۹ هستین بررسی کنید که اپشن ((فرمان برقی )) روی خودرو وجود دارد یا نه

۲۰۷ سقف شیشه ای(پانوراما) و سقف فلزی

شرکت خودروسازی ایران خودرو از تیپ های مختلفی از ۲۰۷ در این سال ها روانه بازار کرده ، تفاوت این تیپ ها در تعداد و نوع اپشن های ان میباشد. در سال ۱۳۹۹ ایران خودرو دو تیپ جدید ۲۰۷ را به بازار عرضه کرد هر دو تیپ ۲۰۷ مجهز به موتور Tu5 با حجم موتور تقریبأ ۱.۶ با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و ۵سرعته اتوماتیک میباشند،  ۲۰۷ سقف شیشه ای به صورت اتوماتیک و دنده ای عرضه میشود.

🟢۲۰۷ سقف شیشه ای: ایران خودرو در پاییز ۱۳۹۹ تولید سقف شیشه ای را اغاز کرد . همان تور که در پست قبلی اشاره کردیم ۲۰۷ سقف شیشه ای با دو مدل گیربکس دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه میشود، در ابتدا به شرح داد ۲۰۷ دنده دستی میپردازیم ۲۰۷ پانوراما دنده دستی دارای دو تیپ ۶۰۰۰۴ و ۶۰۰۱۰ میباشدکه کد ۶۰۰۱۰ تیپ فول اپشن این نسخه از ۲۰۷ میباشد، در هر دو تیپ این خودرو اپشن ترمز دیسکی چرخ های عقب به صورت سفارشی وجود دارد ، در تیپ ۶۰۰۱۰ تیپ فول اپشن امکانات دیگری نظیر فرمان برقی، رینگ الومینیومی و کروز کنترل و حتی ترمز و دیسک تقویت شده چرخ های عقب وجود دارد که در کلاس ۶۰۰۴ معمولی این چند اپشن وجود ندارد،

در ۲۰۷ سقف شیشه ای پانورامامجهز به گیربکس  اتوماتیک دارای دو تیپ ۶۰۱۰۴ و۶۰۱۰۹ میباشد تیپ ۶۰۱۰۹ نسخه فول اپشن این نسخه میباشد  هر ۲ این تیپ ها اپشن کروز کنترل را دارا میباشند،  تیپ ۶۰۱۰۹ دارای اپشن ها وتجهیزات بیشتری نسبت به تیپ۶۰۱۰۴ میباشد از این موارد میتوان به ترمز عقب دیسکی ، فرمان برقی و رینگ الومینیومی اشاره کرد. ۲۰۷ سقف شیشه ای مجهز به برخی از امکانات رفاهی بیشتری نسبت به سقف فلزی میباشد  ،ایران خودرو توانسته با تولید ۲۰۷ سقف شیشه ای و تغییرات و اپشن ها در داخل و خارج از کابین رضایت مشتری های خود را تا حد زیادی جلب کند، سقف شیشه ای این خودرو قابلیت باز و بسته شدن سانروف را ندارد،و تنها مجهز به یک پوشش پارچه ای میباشد که از نور افتاب جلوگیری میکند این تیپ ۲۰۷ کابین لوکس تری دارد از این اپشن های داخل کابین میتوان به سیستم مولتی مدیا ، نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان با دکمه های به روز شده اشاره کرد، در هنگام خرید ۲۰۷ ، با اپشن سقف شیشه ای حتما به فکر  این هستین که این سقف از ایمنی و کیفیت خوبی برخوردار است یا نه و موجب نگرانی شما وتردید در خرید شما میشود،  با ازمایش ها و تست های تصادف که روی سقف و ستون این خودرو انجام شده سازنده های این خودرو اعلام کرده اند که در هنگام تصادف یا چپ کردن خودرو هیچ گونه خطری برای  سر نشینان به وجود نمی اورد، سقف شیشه ای این خودرو مانند  پژو ۲۰۰۸ طراحی شده استاندار EcE و کمپانی ای مارک را کسب کند، این خودرو دارای کیفیت و امنیت لازم میباشد

🟢۲۰۷ سقف فلزی شرکت ایران خودرو تیپ های مختلفی از پژو ۲۰۷ را روانه بازار کرده است، تفاوت این تیپ های ۲۰۷ تعداد و نوع اپشن در این خودرو میباشد، از جمله این  اپشن ها گیربکس اتوماتیک کروز کنترل، فرمان برقی و رینگ الومینیومی میباشد. ۲۰۷ سقف فلزی با ۲ تیپ گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و گیربکس ۵سرعته دستی روانه بازار شده است هر دو از موتور tu5 ۱۶ سوپاپ بهره میبرند. شرکت ایران خودرو از پاییز ۱۳۹۷ به بعد برخی اپشن های استاندارد که روی این خودرو بوده را حذف کرده و از پاییز ۹۷ به بعد،۲۰۷ هاچ بک سقف فلزی با تیپ های مختلف وارد بازار شد.  هنگام خرید ۲۰۷ هاچ بک سقف فلزی دنده ای حتما اپشن هایی نظیر ( کروز کنترل،رینگ الومینیومی و فرمان برقی ) این خودرو را چک کنید. هنگام خرید ۲۰۷ هاچ بک سقف فلزی دنده اتوماتیک ۲ اپشن (فرمان برقی و رینگ الومینیومی را چک کنید

‏۲۰۷i با دو تیپ (کد ۶۰۰۰۲دنده ای و۶۰۱۰۲ اتوماتیک  به عنوان فول اپشن ترین ۲۰۷i روانه بازار شدند رینگ الومینیومی،ترمز دیسکی چرخهای عقب،و کروز کنترل جزو اپشن هایی میباشد که در ۲۰۷i تیپ ۶۰۰۰۲ وجود دارد،همان طور که قبلا توضیح داده بودیم در بعضی از تیپ های دیگر این ۳ اپشن وجود ندارد. ۲۰۷i تیپ (کد۶۰۰۰۵ )دنده ای به ترمز عقب دیسکی مجهز میباشد،ولی رینگ الومینیومی و کروز کنترل از ان حذف شده، اصطلاحأ این تیپ ۲۰۷ را اقتصادی میگویند. ۲۰۷i تیپ(کد۶۰۰۰۷ دنده ای و ۶۰۰۰۸ اتوماتیک)  به کروز کنترل و ترمز دیسکی چرخهای عقب مجهز میباشد، اما رینگ الومینیومی از این تیپ برداشته شده است و رینگ معمولی اهنی و قالپاق جایگزین شده است

پژو ۲۰۷ دو رنگ MC

پژو (۲۰۷i (Multi color نسخه دورنگ این خودرو میباشد،که در قسمت هایی از بدنه : سقف، قاب اینه های بغل، هوا کش روی درب موتور، فلاپ درب، زه روی بدنه، قاب مه شکن های جلو و کلیپر های ترمز به رنگ قرمز در امدند، ترکیب این تغییرات با رینگ های جدید مشکی نظر جوانان را به خود جلب کرده است،
به همین صورت داخل کابین این خودرو هم تغییر کرده است که البته این تغییرات و رنگ قرمز
کاملا سلیقه ی شخصی شماست که ۲۰۷ ظاهرش را بهتر کرده یا بدتر شده.
‏۲۰۷i MC بر خلاف کوییک R فقط در ظاهر تغییر نکرده ، موتور این خودرو هم با مدل تقویت شده وارتقاع یافته TU5P (پلاس)و گیربکس جدید ۶ سرعته اتوماتیک تعویض شده است،
موتور این خودرو از برنامه هوشمند زمان بندی متغیر سوپاپ ها برخوردار است که طبق گزارشات ایران خودرو از لحاظ قدرت و کارایی نسبت به نمونه اولیه تغییرات مثبتی به خود دیده است،
این خودرو دارای نشان استاندارد الایندگی یورو۵ میباشد، با تغییرات انجام شده روی موتور این خودرو شتاب و میانگین سرعت صفر تا ۱۰۰ این خودرو بیشتر شده است و مصرف سوخت کم تری نسبت به نمونه قبلی خود دارد، فروش ۲۰۷ دورنگ از ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ شروع شد و از اوایل تابستان ۱۴۰۱ روانه بازار شد،

تجهیزات واپشن های ۲۰۷MC

۲۰۷ MC به اصطلاح فول به بازار عرضه میگردد،که مقایسه با دیگر محصولات ایران خودرو از تجهیزات واپشن های بیشتری بر خوردار است، مهم ترین اپشن های ای خودرو : کروز کنترل،ترمز دیسکی چرخ های عقب و جلو ABS,EBD,BASکه مدتی بود از لیست تجهیزات ۲۰۷ معمولی حذف شده اند دی لایت ،سنسور پارک،رینگ الومینیومی با طرح جدید و رنگ خاص،ایموبیلایزر،سیستم قطع کن سوخت در حین تصادف و حوادث،ترمز کمکی و طرح و پارچه جدید تودوزی و سقف، صندلی راننده ۶ حرکته دستی صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی،صندلی عقب مجهز به ایزو فیکس،سیستم مالتی مدیا و نمایشگر به همراه سنسورهای دنده عقب و سنسور روی سپر عقب برای پارک کردن که تا حدودی اطراف خودرو را بررسی میکند ،دوربین دید عقب، اکثر خودروهای داخلی مشکلات و ایراد هایی روی سیستم ایربگ خود دارند ،ایران خودرو توانسته این مشکل را حل کند،دو ایربگ راننده و شاگرد وکامپیوتر ایربگ (یونیت) به روز شده و سنسورهای پیشرفته تر فرمان ۲۰۷ دورنگ به جای فرمان هیدرولیک از فرمان برقی با کلید های کنترل بهره میبرد که اپشن مثبتی در خودروهای داخلی بشمار می اید، ۲۰۷ دو رنگ اتوماتیک با رنگ های بدنه سفید و مشکی به همراه رینگ های سیاه رنگ اخرین دستاورد شرکت ایران خودرو در ارتقا ۲۰۷ میباشد،

بررسی موتور و گیربکس ۲۰۷ MC دورنگ

همان طور که قبلا توضیح داده بودیم، شرکت ایران خودرو به تغییرات ظاهری و اپشن ها بسنده نکرده و ارتقا فنی را هم در نظر داشته است. مهم ترین تغییر ۲۰۷ دورنگ موتور ارتقاع یافته TU5 پلاس که نسبت به نمونه قبلی  ۸درصد توان موتور را بالا برده، سیستم زمان بندی مداوم متغیر سوپاپ ها (Variable Constantly Timing Valve) یا همان (CVVT) شده است، سیستم باز و بسته شدن سوپاپ ها در موتور های درون سوز متناسب با شرایط موتور (جاده ها و سربالایی ها) تغییر میکند و در برنامه پاشش سوخت هم تغییراتی ایجاد شده، به لطف این تغییرات ، خروجی موتور حالا به ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور رسیده که ۸ اسب بخار  و  ۲ نیوتون متر از Tu5 معمولی بیشتر شده است، همین موضوع مصرف سوخت این خودرو را کاهش داده  و نشان استاندار الایندگی یورو ۵ را دریافت کرده است.  تغییر دیگر ۲۰۷ دو رنگ مجهز شدن به گیربکس  ۶ سرعته به جای گیربکس ۴ سرعته قدیمی و نه چندان خوشنام AL4 قبلی است، این ویژگی قطعا نظر کسانی را که خریدار خودروی اتوماتیک در بین محصولات داخلی هستند را جلب میکند، به خصوص این که گیربکس ۴ سرعته قبلی دچار مشکلات فراوانی بوده و همیشه با تقه زدن هنگام تعویض دنده باعث ناراحتی راننده میشد، یکی از ویژگی های مهم گیربکس ۶ سرعته،با اضافه شدن ضریب دنده های بیشتر  میزان استحلاک  این خودرو کاهش یافته ، ایران خودرو ماهیت این گیربکس را اعلام نکرده ، احتمالا همان گیربکس ۶دنده دنا توربو پلاس اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE است.

نکته مهم خریداران ۲۰۷ سقف شیشه

پژو۲۰۷ سقف شیشه ای و سقف فلزی هیچ تفاوت فنی در امکانات،و شکل ظاهر ی ندارند (به جز سقف) تنها فرق این دو نسخه  سقف شیشه ای به کار گرفته شده میباشد. با تولید ۲۰۷ سقف شیشه ای ، شیشه جلو تقویت شده همچنین ستون های این خودرو و سقف تقویت شده و نمای ان به کلی تغییر کرده است. برخی از خریداران i۲۰۷ سقف شیشه ای نگران ایمنی این خودرو هستند، تقویت های صورت گرفته روی سقف و ستون ایمنی ان افزایش پیدا کرده و هیچ جای نگرانی نیست، معایبی که میتوان روی ۲۰۷i سقف شیشه ای دید،  عدم وجود سایه بان برقی روی سقف شیشه ای است، سرنشینان باید به صورت دستی سایه بان را باز و بسته کنند،که این موضوع برای خریداران این نسخه ۲۰۷i که جزو گران قیمت ترین خودرو های داخلی است خوشایند نباشد. ایران خودرو با تست های ایمنی انجام شده روی این خودرو توانسته اطلاعاتی را در مورد سقف این خودرو و در اختیار خریداران قرار دهد. و تمامی لوازم مصرفی این خودرو فراوان در بازار یافت میشود. نوع بدنه و شاسی محکم و منحنی این دو خودرو(۲۰۶و۲۰۷) به گونه ای است که در هنگام تصادف از ورود موتور و سایر قطعات موجود در اطراف موتور (زیر درب موتور) به داخل کابین جلوگیری میکند، همین موضوع باعث شده امار جان باختگان در تصادفات رانندگی در  این ۲ خودرو نسبت به سایر خودروهای ایرانی به حداقل برسد.

سخن اخر

با وجود ان که در بالا تعدادی از بهترین خودروهای ایرانی را از نظر کیفیت و امنیت نام بردیم ، متأسفانه باید بگوییم؛ اکثر خودروهای داخلی نسبت به خودروهای هم سطح خارجی خود از نظر کیفیت و امنیت خیلی با هم تفاوت دارند،خودرو های تولید داخل از کیفیت خیلی پایین تری برخوردار میباشند، بهتر است خودروساز های داخلی سطح امنیت و کیفیت محصولات خود را به حد استاندارد های روز دنیا برسانند که خریداران این خودروها احساس امنیت بالاتری برای استفاده این خودروها داشته باشند.

راه‌های ارتباطی:

فروش ماشین تصادفی تهران

آدرس

تهران- خیابان آزادی- نرسیده به میدان آزادی-خیابان کوی نور- گاراژ اتوکار عابدینی

تلفن مجموعه

۶۶۰۹۹۸۹۶

تلفن و واتساپ

09125453455

ساعت کاری

9 صبح - 8 شب

مسیریابی از طریق گوگل مپ

Scroll to top