ایربگ خودروهای تصادفی چه نکاتی دارد؟

در پست قبلی درمورد نکات مهم قبل خرید خودروهای تصادفی بازسازی شده برایتان صحبت کردیم. در این پست مختصری درمورد ایربگ خودروهای تصادفی برایتان صحبت میکنیم.

امتیاز دهید:
5/5

ایربگ (کیسه هوای خودرو) چیست؟

یکی از مهمترین اختراعات در صنعت خودرو سازی در جهان که در جهت افزایش ایمنی سرنشینان خودرو طراحی و تولید شده ایربگ میباشد. که هنگام ضربه شدید و ناگهانی در زمان تصادف کیسه هایی در قسمت جلوی خودرو و ستون و صندلی نصب شده اند که به سرعت از گاز پر شده که تا حد چشمگیری اسیب ها وارد شده به سرنشینان را کاهش میدهد. به طور کلی سیستم ایربگ یک بار مصرف میباشد و تعمیر ایربگ امکان پذیر نیست!

در هنگام عمل کردن ایربگ کپسول داخل کیسه ایربگ گاز نیتروژن تولید میکند و از انفجار داغ گاز نیتروژن کیسه هوا پر میشود و بلا فاصله از طریق سوراخ های روی کیسه گاز خالی میشود ماده پودری که از کیسه هوا خالی میشود نشاسته و پودر تالک میباشد و هیچ ضرر و خطری ندارد

روشن بودن مداوم چراغ ایربگ و کمربند روی صفحه کیلومتر به چه معنا است؟

روشن ماندن چراغ ایربگ و کمربند بعد باز کردن سوییچ خودرو و بعد از استارت زدن  به معنای خراب بودن سیستم ایربگ و کمربند میباشد.هنگام باز کردن سوییچ و بعد از استارت زدن به خودرو. چراغ پشت صفحه کیلومتر بعد از ۷ثانیه باید خاموش شود قبل معامله اتومبیل حتما چک کنید و از همان طریق که قبلا توضیح داده بودیم (دستگاه دیاگ)پیگیر عیب خودرو شوید. در صورت وجود عیب در این سیستم به احتمال زیاد هنگام تصادف ایربگ خودرو عمل نمیکند

یونیت ایربگ چیست؟

یونیت ایربگ یا همان کامپیوتر ایربگ مهم ترین قسمت سیستم ایربگ میباشد. این قسمت دارای درگاه ورودی و خروجی و یک پردازش گر  میباشد. هنگام باز کردن سوییچ خودرو یونیت(کامپیوتر) مدار داخلی خود را چک میکند. تا هیچ گونه اختلالی در مدار داخلی وجود نداشته باشد. پس از ان اقدام به بررسی سنسورهای ایربگ و کپسول کیسه هوا و کمربند های ایمنی میکند.

کامپوتر ایربگ به ولتاژ حساس میباشد. تمامی یونیت های ایربگ درون خود یک خازن جهت ذخیره برق دارا میباشند تا در صورت قطع شدن برق خودرو در تصادف کامپیوتر ایربگ با کمک خازن برق کافی به چاشنی کیسه های هوا برساند.

آیا یونیت ایربگ تعمیر میشود؟

در هنگام تصادف هیچ قطعه ای در یونیت (کامپیوتر )ایربگ نمی سوزد و خراب نمیشود. فقط از حالت استاندارد خود خارج میشود و چاشنی (کپسول)هایی که در تصادف فعال کرده را در خود ثبت میکند. یونیت های ایربگ مدل ها و محصولات گوناگونی دارند و برای هر خودرو مناسب با ان خودرو طراحی و تولید شده. بعضی از یونیت(کامپیوتر) های ایربگ بعد از تصادف با یک برنامه ریزی مجدد و پاک کردن خطای ثبت تصادف به حالت اولیه برگشته و عملکرد یونیت مثل قبل خواهد شد. بعضی یونیت ها هم یک بار مصرف میباشد و قابل تعمیر نیست و بعد از تصادف باید به صورت فابریک تعویض گردد. نظر ما این است که اگر یونیت قابلیت برنامه ریزی  و ریست کردن (خام کردن) میباشد انجام دهید که از هزینه زیادی پرداخت نکنید

سنسور ایربگ یا همان سنسور ضربه چیست؟

سنسورهای ایربگ را بنام سنسور (ضربه تصادف)میشود نام برد.هنگام تصادف و قطع شدن ناگهانی برق خودرو از عملکرد سنسور جلوگیری نمیکند و سنسور ایربگ خاصیت خازنی دارد. سنسور ضربه قطعه ای است که تصادف را شناسایی میکند و فرمان پر شدن کیسه هوا را میدهد. سنسور ها در همه جای خودرو قرار دارند مکان سنسورها بستگی به نوع خودرو و مدل ان دارند و مانند ایربگ، هر مدل خودرو با برند خودروی  دیگر متفاوت است. این سنسورها اغلب روی شاستی جلو، برای سرنشینان جلو، بین دو درب روی بدنه اطاق برای ایربگ های پرده ای و کنار صندلی ،و پشت گلگیر عقب برای ایربگ های سرنشینان عقب (پرده ای و صندلی)طراحی شده است . ایربگ پرده ای سرنشینان جلو و عقب با هم عمل میکنند. این یک مزیت در خودرو های مدل بالا است. در خودرو هایی که دو ایربگ میباشند سنسور روی شاستی های  جلو قرار دارند تا به راحتی تصادف را تشخیص بدهند، و در بعضی از خودرو های معمولی و مدل پایین تر سنسور وجود ندارد و سنسور روی یونیت ایربگ تعبیه شده است و با ترمز ناگهانی و قفل شدن کمربند هنگام تصادف یونیت فرمان پر شدن کیسه هوا را میدهد.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به طور حرفه‌ای درمورد ایربگ، یونیت و سنسور برایتان صحبت کردیم. این موارد هنگام خرید خودرو تصادفی بسیار مهم هستند و باید جدی بگیرید. اگر قصد خرید یا فروش اتومبیل تصادفی دارید می‌توانید با تیم حرفه‌ای ما تماس بگیرید.

راه‌های ارتباطی:

فروش ماشین تصادفی تهران

آدرس

تهران- خیابان آزادی- نرسیده به میدان آزادی-خیابان کوی نور- گاراژ اتوکار عابدینی

تلفن مجموعه

۶۶۰۹۹۸۹۶

تلفن و واتساپ

09125453455

ساعت کاری

9 صبح - 8 شب

مسیریابی از طریق گوگل مپ

Scroll to top